Kalbant paprastai paieškos sistemų optimizacija (arba SEO optimizacija) yra geriausių technologijų rinkinys, kuris padės svetainei ar puslapiui pasiekti kiek įmanoma aukštesnį reitingą paieškos sistemose.

kas yra seo optimizacija

SEO optimizacija mini „paieškos sistemas“ bendru vardu, tačiau Google yra didžiausias taikinys. Jeigu svetainė yra aukštai vertinama Google paieškos sistemos, panašus reitingas bus ir kitose, kaip Yahoo ar Bing.

SEO optimizacija nuolat kintantis procesas

Dauguma patarimų, kurie buvo populiarūs prieš du ar tris metus, šiais laikais nėra efektyvūs. Deja, nė vienas SEO pasaulyje neturi paskutinio žodžio, kas veikia, o kas ne, su 100 procentų užtikrinimu.

Priežastis yra paprasta: paieškos sistemos naudoja privatų algoritmą (skaičiavimo taisyklės ir procedūros). Taip nuspręndžia, kuris puslapis yra nusipelnęs aukščiausio reitingo paieškos rezultatuose.

Jeigu visi žinotų, kaip veikia paieškos sistema, kiekvienas galėtų žaisti su sistema. Viskas ką mes galime daryti, tai mokytis iš metų patirties, žiūrėti į aukštų reitingų puslapių skirtumus ir bandyti rasto bendrumus.

Vienas iš pastoviausių Google paieškos sistemų pirmojo puslapio svetainių bruožų yra palyginti didelis skaičius grįžtančiųjų nuorodų. Įsivaizduokite, kad rašote geriausią tinklaraštį apie sodininkystę visame pasaulyje. Teoriškai, įdomus turinys bus labiau skaitomas nei vidutiniškas.

Taigi, kai kita namų ar sodo tematikos svetainė rašys apie sodininkystę, jie gali paminėti nuorodą į Jūsų straipsnį, taip Jūsų svetainė gaus tūkstančius grįžtančiųjų nuorodų. Kai ieškote paieškos sistemose „iPhone“, didžiausi rezultatai yra Apple, kadangi dauguma su iPhone‘ais susijusių straipsnių, pateikia nuorodas į Apple svetainę.

Kai kurie svetainių kūrėjai mano, kad nuorodos yra vienintelis faktorius, kuris iš tikrųjų rūpi SEO optimizacijai. Iš kitos pusės, kai kurie tinklaraščių guru įsitikinę, kad svarbiausia geras turinys. Abu argumentai turi rimtų trūkumų ir privalumų.

SEO optimizacijos nauda

SEO optimizacija nėra vienintelis būdas padidinti svetainės lankomumą ir pelną, tačiau ji yra svarbiausia. Kai kurie kūrėjai labai iškelia socialinius tinklus, kurie jų nuomone sukuria daugiausiai peržiūrų. Daugeliui svetainių socialinės priemonės yra reikalingos, bet ne būtinos. Paieškos srautas turi savo atskirus unikalius pranašumus.

Paieškos srautas prieš socialinį srautą

Palaikantis socialinis srautas iš tokių tinklų, kaip Facebook ir Twitter, reikalauja nuolatinio paskyrų atnaujinimo su nauju turiniu. Nustokite skelbią naujienas, ir nustosite gauti srautą iš sekėjų šiuose tinkluose.

Socialiniai tinklai turi būti palaikomi agresyviau nei paieškos sistemų rezultatai, kad išlaikytumėte lankytojus. Priešingai nei paieškos srautas, socialiniai tinklai praktiškai neduoda jokio likusio srauto. Naujos žinutės yra pakeičiamos dar naujesnėmis, kol galiausiai pasislepia kažkur istorijoje.

Geras paieškos srautas palaiko savo vietą ilgam – tol, kol paieškos sistemos mano, kad tai kokybiškas rezultatas.

Tinklaraščių rašymas turi panašią problemą, kaip ir socialinės priemonės. Jų rašytojai dažnai laikomi „puslapių peržiūrų vergais“ dėl reikalingumo reguliariai palaikyti srautą. Bet koks ryškesnis nuosmukis (pavyzdžiui, vienos dienos straipsnių neskelbimas, kai paprastai tinklaraštis paskelbia per dieną vidutiniškai keturis straipsnius) dažnai sukelia ryškų nuosmukį ir sraute.

Jeigu ketinate užsidirbti internete, socialinis srautas yra liūdnai pagarsėjęs, kaip suteikiantis vargingą perėjimo reitingą. Jie sulaukia daug skaitytojų, bet mažai pirkėjų. Socialinės svetainės, visų pirma, yra naudojamos pramogoms.

Yra didelis skirtumas tarp to, ką vartotojas paspaudžia socialiniuose tinkluose (dažniausiai tik dėl to, kad patenkintų savo smalsumą), ir, ko ieško paieškos sistemose (jie greičiausiai nori kažką pirkti).

Paieškos srautas prieš PPC srautą

Kita konkuruojanti srauto forma yra PPC srautas, arba, reklamos būdas, kai mokama už kiekvieną paskaudimą (angl.pay-per-click). Reklamos atsiranda viršuje arba dešinėje pusėje „natūralių“ Google paieškos rezultatų, ir vadinami, kaip „greita“ SEO optimizacija. Šiuo būdu perkate  paieškos terminus, kurie yra iš karto parodomi pirmajame Google puslapyje, be jokių grįžtančiųjų nuorodų kūrimo ar puslapio redagavimo atitinkamam raktažodžiui.

Google šis AdWords verslas yra svarbiausias. Šis verslo modelis panašus kaip eBay akcionas. Reklamuotojai siūlo tam tikrą sumą konkrečiam raktažodžiui, kuris yra vertingesnis nei kai kurie raktažodžiai ar mažiau vertingesnis nei kiti, o kainos svyruoja priklausomai nuo kiekvienos dienos kaip akcijų biržose. Su laiku raktažodžiai tampa vis konkurencingesni. Raktažodis, kuris prieš kelis metus kainavo 50 centų, dabar gali kainuoti 4 litus.

Neskaitant kitų trūkumų, PPC gali duoti žymiai daugiau nepasisekimo nei SEO optimizacija. Jeigu Jūs pats kuriate SEO optimizacijos kampaniją, blogiausias dalykas, kuris gali atsitikti, tai, kad svetainė negaus pakankamai traukos į paieškos sistemas, o Jūs prarasite šiek tiek laiko, kuris galbūt bus tik į naudą tolimesnei patirčiai.

Jeigu susidomėsite PPC kampanija, iš kitos pusės, galite likti be kelnių. Įsivaizduokite, Jūs pardavinėjate vaizdo medžiagą „kaip groti gitara“. Tarkim, raktažodis kainuoja 2 litus už vieną paspaudimą. Jeigu 100 žmonių paspaus ant Jūsų Google reklamos, tik nedidelė dalis susidomės ją nusipirkti, standartiškai tik 1 – 2 %.

Jeigu Jūsų vaizdo medžiaga kainuoja 100 litų, Jums teks parduoti dvi kopijas, kad įvykdytumėte 2% rodiklį, o viskas, kas mažiau, yra nuostolis. Taigi, iššvaistyti savo reklamos biudžetą per naktį lengva taip, kaip tai teks nedaug naudos.

SEO optimizacija ir kitos srautų formos nėra nesuderinamos. Efektyvios socialinės priemonės strategijos padės pritraukti daugiau nuorodų, kurios yra naudingos SEO optimizacijai. Tačiau paieškos sistemų reitingai yra daug naudingesni. Derinkite visus internetinės rinkodaros būdus, ir taip greičiau galėsite sulaukti pasisekimo.

Similar Posts